Showing posts with label Event MAKEUP. Show all posts
Showing posts with label Event MAKEUP. Show all posts

13 DISEMBER 2016, TUESDAY : MAKEUP SANDING LIYANA DI TAMAN SENAWANG JAYA, SEMENYIH





MAKEUP RESEPSI (SANDING) LIYANA | 
17 SEPT 2016 | TAMAN SENAWANG JAYA 



Sebelum yna share gambar customer hari tu, yna nak ucapkan terima kasih banyak kepada Liyana sebab sudi pilih akak as MUA. Semoga Allah sentiasa murahkan rezeki Liyana sekeluarga. Terima kasih atas layanan yang sangat mesra :) 




sebelum dan selepas 













Untuk sebarang pertanyaan mengenai servis makeup yang yna berikan.. awk boleh terus wsp ke :

013 - 3854. 724 (Yana)




"DO ALL THINGS WITH LOVE" 


18 APRIL 2016, MONDAY : MAKEUP NATURAL




Assalamualaikum semua, apa khabar? yna harap awak2 yang baca / review blog yna, diberikan kesihatan yang baik. Entry kali ni ringkas je. Yna cuma nak share hasil makeup yna pada 16 April 2016 khas untuk owner butik Almahijjaz Collection. Sebelum ni yna makeupkan MODELnya, tapi kali ni yna makeup khas untuk Kak Wawa. :)


BEFORE AND AFTER BY ME :)


Sweet and natural touch untuk kak Wawa. 


makeup tanpa bulu mata palsu, tanpa cukur kening. 



Yna sangat mementingkan keselesaan customer.  Bila customer kata dorg nak natural looks, x nak heavy, sebaik mungkin yna akan tunaikan. Semua tau yna mmg makeup but no makeup. Itu konsep yna. Makeup not plastic surgery hehehe... so klu anda suka makeup nipis, soft, sweet, yna lah yang korang cari!! (: 


Alhamdulilah Kak Wawa suka :) 




Alhamdulilah, mekasih sekali lagi pada Kak Wawa sebab bagi peluang pada yna. Dan sudi bekerjasama dgn yna lagi.. Hope akan datang kita jumpa lagi ya hehehe... Bangga dengan pencapaian Kak Wawa.. go go chaiyokkkkk Kak :) 

Berminat dengan busana/dress daripada Kak Wawa, korang boleh follow instagram dia : Almahijjazcollections mcm2 ada..
Kalau nak booking makeup..macam biasa, terus wsp yna okey. ;) 

Semoga jumpa lagi di lain entry. Selalu bersyukur dengan setiap apa yg kita ada, jangan lupa ucap Alhamdulillah selalu.... k bai! (: 


"DO ALL THINGS WITH LOVE" 

11 APRIL 2016, MONDAY : DOLL MATTE MAKEUP!!



Doll matte makeup??? gimana gayanya hehehe.. makeup ala2 macam patung?? pinky2.. pengaruh kartoon sangat hahaha... bagi MUA, kami tak terkecuali kena tempiasnya...Trend makeup sekarang yang nak nampak ala2 doll, cute, miut sweet bagai..mmg manisss. Setuju sgt, yna pon suka :) 

Alha Alfa..nama yang x asing lagi dalam dunia solekan. Yna selalu stalker instagram dia hehe..hasil makeup dia lawa nak pengsan!!! Mmg buat hati kita dup dap dup dap. In syaa ALLAH ada rezeki nanti nak sertai kelas makeup dia!


cantik kan?? hasil stalker instagram Alha Alfa hehe..


So disebabkan ramai sgt yg tergila2 nak sgt makeup ni, x terkecuali kami pon nak try sama. Yna main makeup2 dgn ank buah hehehe... mekasih la sayang..mmg dia ni selalu je jadi bahan ujikaji :p thanks syg..tolong maksu, nanti mksu belanja aiskrim hehehe...tunjuk mata dulu ya.. mata mahal ni, x pakai buluss mata pon! (:


tengok sikit-sikit dulu ya hehehe... makeup sweet2 sgt!


awak kita memang sengaja bagi gambar terbalik macam ni sebab nak bagi awak pening lalala..ada jugak yang terus tutup blog ni! jangan marah ek..


okey2 nah kita bagi la gambar elok2 hehe.. awk comel x dia?? comel kan? haruss lah..ikot maksu dia hahaha..muntah ijo plak awak nanti :p 


makeup manis-manis, sweet macam lolipop by me! apa x manis??? xpe kita bubuh gula hahaha... korang nak makeup macam ni jugak ke? Meh roger yna skrg meh... (:


Untuk makeup kali ni yna memang x gunakan bulu mata palsu, kening pon x guna teknik gam. Yna guna teknik concealer je :) 



yna gunakan warna-warna yg soft and pinky2 untuk nampak lebih manisss... suka? 


close up makeup 


kalau awak tengok betul2..ada beza buh filter dgn x ada filter.. tapi dia memang comei, apa nak kenal?? meh kenal dgn maksu dia dulu hehehe...



kekonon nak buat macam ni, tapi ank kesayangan yna xmau celak atas mata dan bawah mata..dia nak more sweet..baik sayang..ank buah i lagi comel kan hahaha...


Kalau awk2 berminat dengan makeup yna, nak tanya pasal harga, nak booking makeup, boleh terus pm yna di facebook atau whatsapp ke 013 - 3854 724 (Yna) So far jadual yna bulan Mei dan ke ats masih banyak slot kosong. Yg booking yna untuk Bulan September pon ada. Jadi korang jgn lambat tau, kalau lambat mmg x dpt yna nak nolong. Ok, sampai sini je dulu entry kali ni. Ada masa free nanti yna share dgn uolss lagi... 


-Tiada manusia yang bergembira sepanjang masa tetapi ianya bukanlah suatu alasan untuk hidup sengsara - 


"DO ALL THINGS WITH LOVE" 

29 MARCH 2016, TUESDAY : SEMARAK CINTA RUNWAY SHOW BY ZEETA ZARITH



Assalamualaikum..masih diberikan kesempatan untuk menaip! Alhamdulilah... entry kali ni yna nak share gambar-gambar sepanjang Majlis Semarak Cinta Runway Show by Zeeta Zarith yang telah pun diadakan pada 26 Mac 2016 di Hotel Laman Seri, Shah Alam. Mesti korang tertanya-tanya. Event apa sebenarnya ni kan?? 

Untuk makluman uolsss, ni adalah event Fashion Show memperagakan koleksi2 rekaan daripada Zeeta Zarith. Majlis ini juga diadakan khas untuk wanita je. Tetamu istimewanya adalah Anis Al Idrus dan juga ada beberapa lagi undangan khas yang turut dijemput. 


Ni lah poster event tu. Mcm mana yna boleh terlibat dgn acara ni??? Yna ringkaskan ya, pertemuan dgn Farah, salah seorang team drpd Zeeta Zarith telah membawa yna ke sini. Pd mulanya yna makeupkan mereka utk satu event. Then mereka telah tawarkan yna utk terlibat sama dlm menjayakan majlis ni. Lepas dah dengar detail drpd mereka. Yna setuju.. deal! (:  Hari kejadian bergambar bagai nak rak hahaha.... dah x nak banyak cerita uolss tengok je la gambar yang ado....


sampai je kat lokasi Hotel, yna snap gambar dorg tengah rehearsal. Event start pukul 2 petang. Tapi yna sampai awal sebab nak makeupkan team Zeeta Zarith. Pukul 8 pagi dah terpacak kat Hotel. Tepati masa!! 


Ni kerusi yang yna akan duduk sambil menonton fashion show cewaahhh rasa seseorang plak bila tengok macam ni hehehe. thanks team Zeeta dah lama x rasai suasana macam ni. 


Dalam pukul 9.30 pagi, yna naik ke bilik Hotel untuk 
sesi makeup...  


Senang sangat makeupkan aisyah ni. kulit muka dia bersih. Klu korang nak tahu dia lah anak kepada Pengasas Produk Kecantikan by Zeeta Zarith. 


Taraaa dah siap. Simple and natural. Makeup tanpa bulu mata dan tanpa cukur kening.. Done!!! :)





makeup manis-manis untuk awak yang memang manis!! 

okey nah belanja pic BEFORE AND AFTER. .
Nak Booking makeup??? Roger yna tau :) 

 Staf kedua yang yna makeupkan :) 


makeup tanpa bulu mata dan tanpa cukur kening. 
simple sweet2 untuk awak jugak :) 




Ada lagi team lain yg yna makeupkan tapi dsebabkan 
nak kejar masa x sempat nak amik 




kagum dengan mereka.. Photographer wanita yang hebat!! ;)


antara gambar yang sempat yna rakamkan


after selesai fashion show.. yna ambil peluang untuk bergambar dengan mereka-mereka yang terlibat :) 

  
with farah...tq farahh bagi peluang pada yana. Yna makeupkan farah jugak! ni je gambar yang sempat yna ambil. Dia memang superb buzy time event tu! :) 


With Anis Al Idrus... Tak kenal??? 
Okey search kat google sekarang hihi. 


with leesya,,Penyanyi muda yang sangat berbakat!!. ada sweet moment dengan dia ni sebenarnya hehehe..tapi rahsia hahaha.. akak doakan semoga Leesa terus berjaya dalam bidang yang Leesa ceburi ya sayangggg. :)



Bersama Puan Zeeta Zarith 


Senyum :) 


Gift Box khas kepada semua MUA yang telah menjayakan Event ni.. 


nahhh..banyak x??? best kan.. yang paling best.. Serum Mawar tu... memang yna pon dah jatuh cinta dengannya. Asyik nak spray je.. Bau rose dia tu...buat kita rasa terbuai-buai je hehehe... tq so much kepada semua.. terutamanya kepada Farah yang berikan kepercayaan dan peluang kepada yana. Hope akan datang kita boleh bekerjasama lagi. Banyak lagi gambar yang ada tapi malu la nak share hahaha...so before kita akhiri entry ni, nah belanja satu gambar kiteeee hihihi..jangan muntah hijo ya hahahaha!!! k bai...


ada mak cik kisah hahaha.. 



"DO ALL THINGS WITH LOVE"