Monday, 4 August 2014 - VJ



VICTORIA JACKSON

Assalamualaikum and hai semua ;) rasanya x terlewat lagi nak wish SELAMAT HARI RAYA. So selamat hari raya untuk korang semua. BEraya2 juga tapi beringat mkn jangan terlampau mkn tup2 x sedar berat badan makin naik...hehehe....Disebabkan kesibukan nak beraya dengan urusan kerja yang x pernah habis... niat berkobar2 untuk update blog pon terkubur hehe...brg yg dah dibeli lama pun terperam sama!! But now yna cuba juga luangkan masa untuk menaip :)

Last before raya 24july, yna pergi Alamanda Putrajaya utk berbuka. Before nak masuk waktu berbuka tu..yna merayap la sekejap sekitar alamanda..decided nak masuk watson.. sebab fokus utama nak beli Bonjela je! Yna kena ulser kat dlm mulut. sakit nya x payah cakap la huhu..nak makan bercakap pun payah. Cuaca pun panas sekarang ini bibir pun jadi kering mengelupas mmg sakit sgt rase. Entah mcm mana tersangkut plak beli barang lain.Terbeli benda alah nie! biasa la perempuan kan!! hahaha....Masa tu gatai nak cuba je..erm tp lepas tgk hasilnya terus fall in love! Apalagi sambar je la... :) nak tahu apa. Jom yna share dgn korang semua.

LIP ADDICTION by Victoria Jackson. 


pernah dengar produk VJ nie?? Sure pernah kan. klu x pernah dengar korg boleh search dgn Encik Google..Confirm byk info yg korg akan dapat ;) Here link web Victoria Jackson dan korang bolehlah review more product dia. Tp nak lagi puas hati korang try sendiri. Produk VJ ni formulated in USA. "No Make up, Make up" tagline VJ. Lips addiction ini ada 4 warna yang soft & sweet. Bau pun sweet candy..mcm bau strawberry hihi..rasa nak makan!! ;) Selain boleh pakai harian yg special nya lips ini korg boleh pakai waktu malam. masa nk tido tu oleskan sikit pada bibir (sekiranya korg mengalami masalah bibir kering). So far yna dh pkai 2weeks memang terasa kesannya..bibir tak mgelupas dah..slain tu bibir terasa lembab je.. dan yg pling penting Bibir Yna x kering lagi hihi!! boleh dikatakan serupa lips balm (pelembab bibir)

tagline

lips addiction 


4 colour of lip addiction

    Set includes:
    • Icy Pink tinted lip balm
    • Cotton Candy Pink tinted lip balm
    • Pink Frost tinted lip balm
    • Peach Pink tinted lip balm
    • Retractable metal lip brush
    • Clear zipper pouch


Antara semua lips balm nie yna suke pink frost...nice colour for me! hehehe... sbb pinky2 kan.of cos i like!! :) Now VJ tgh buat promosi Member Card. Sekiranya korang membeli mana-mana produk makeup from VJ, korang akan automatik menjadi ahli. Benefit yg akan korg dapat adalah makeup seumur hidup FREE dan juga diskaun2 untuk setiap pembelian produk tersebut. So kalau ada dinner ke, nak kahwin, nak dating pon boleh, just inform and set appointment dengan staf VJ . ..Korang klu berminat tu boleh la ke WATSON, ALAMANDA. Jumpa dgn Cik Mimi, peramah sgt orangnya..kalau x..x kan la yna tersangkut nak beli kan hehe. Owh ye, produk VJ juga sgt dminati oleh Liyana Jasmay dan Miss Nina...kerana hasil yg sgt natural n soft..klu korg tgk wajah dan solekan dorg pon kita boleh agak kn?..makeup but no makeup :) Okey cukup la entry kali nie..ada lagi makeup item yg yna shopping..tp next entry yna share ye.nanti free2 yna menaip lagi. Tq yang sudi membaca! :)

Sekian, terima kasih. 


RM : 85.00 
LOKASI : WATSON, ALAMANDA 
INGREDIENTS : ETHYLHEXYL PALMITATE, RIISODECYL TRIMELLITATE, POLYBUTENE, BUTROSPERMUM PARK11 (SHEA BUTTER) EXTRACT, PETROLATUM, HYDROGENATED MICROCRYSTALLINE WAX, OZOKERITE, TOCOPHERYL ACETATE, PROPYLPARABEN, FRAGRANCE 



"DO ALL THING WITH LOVE"


SUPRA FOUNDATION

KRYOLAN SUPRA FOUNDATION

Hai smua :) kali nie yna nak share bdak asas yg sgt bagus n terbaik! Rasenye ramai yg dah tahu mengenai SUPRA FOUNDATION nie. Bedak asas trend makeup artis & mak andam terkini. Mmg after gunakan supra nie korg akan lihat hasilnya. Muke korg akan nmpak gebuss!! glow...yg penting tahan lame n x berminyak. X percaya..jom Cuba. yna jual supra foundation pack kecik2 sbb klu yg besar tu mahal harganya.. lgpun utk kegunaan sendiri rsenye lebih jimat beli pack2 yg kcik nie. Lg satu nak habaQ kat kwn2 jgn ingat kecik2 x berbaloi ye...berbaloiii sangat...sbb guna sikit je dh cukup. bdak supra nie mmg amat la berguna klu korg nak pi event/mjlis2 rasmi kan...time tu mmg la nk brgaya lebih btul x?? confirm nak penampilan time tu lain dari lain hehe... so amatlah rugi klu supra foundation ni xde dlm salah satu koleksi brg makeup korang.




YG NIE SUPRA FOUNDATION PACK BESAQ. 55ml. TP yna x jual yg besaQ nie. yna jual pack kecik 7grm satu :) 

So nie code rujukan utk mudahkan korg pilih mgikut skin kulit masing2 :) klu ada yg kurang jelas blh pm/email yna ye. So far code yg biase yna gunakan utk makeup customer CODE FS38. ianya sgt sesuai dengan smua jenis kulit melayu..mmg hasilnya mantopp la hehe..


nie supra foundation yg dh yna pack kecik2.. 7grm RM25, bekas lebih cute, cantik dan paling penting nmpak exclusive hehehe...and klu smua nk tahu LM COSMETIC & LIYAN PAGES adalah hak milik yna juga :) korg smua blh review more produk kecantikan di LM COSMETIC (FB). 

SUPRA FOUNDATION 7grm Rm25
(Not include Postage)
CODE FS38 - NATURAL SKIN MELAYU (FASHA SHANDA

CODE 3W -  PUTIH PINK CERAH (ZIZIE EZZETY)
CODE NB - KUNING LANGSAT (ERA FAZIRA) 


CODE 4W - SAWO MATANG (VANIDA IMRAN)

Untuk lain-lain code Supra Foundation boleh juga dapatkan dgn Yana. Tetapi korang kena inform order awal dengan yana. Yg nie yna amik pre order not ready stok. Kalau x pasti skin rujukan korg boleh pm yna di FB untuk dapatkan khidmat nasihat. Insya Allah yna akan cuba bantu. 

Here hasil makeup yna dengan menggunakan supra foundation. Kebanyakan customer yna gunakan CODE FS38. Berminat untuk order blh email or pm ataupun wasap yana ye. tq :)





MAKEUP TUNANG ZUREENA | TMN BUKIT PERMAI, KL



Alhamdulilah...dari mula sampai la akhir, memang sgt peramah orangnya. Termasuklah family zureena mmg peramah sangat2. sembang punya sembang rupa-rupanya family zureena jugak asal from Perak. Owhhh mmg patut la pramah, mulut byk hehe..teman pun orang perak juge ;) mulut x benti bsembang sampai yna lupa nk tgkp gambar before makeup hihi..tgk betapa peramahnye zureena ni hehe ^_^

Dari awal2 Zureena nk booking dengan yna memang x banyak soal terus setuju. Senang sangat berkomunikasi dan berurusan dengan die. Siap bgtau yana jalan nk ke rumah lg ;) so kind this person. tq my dear.

Here beberapa gambar yg dapat yna snap. X dpt snap byk sebab terlupa bawak camera.kecewa jgk la huhu :(



Yna & Zureena


Tq dear, always tman mksu :) 

Lepas dh siap makeup, family Zureena terus suruh yana mkn. Padahal tetamu belum pun lagi sampai. Kire ktorang la yg balun dulu haha...Segan juga mase tu. tp disebabkan mereka sunguh2 menjemput yna pun makan la sikit. Bukan sikit mmg makan beriya sebab lauk kampung hihihi..mmg sedap la!! bkn senang nak jumpa kt pekan nie. Sebenarnya mmg jarang la majlis2 kat bandar nie nak mengajak kita2 mak andam nie makan. Seriess nie pengalaman yana. Ada tu secawan air pun xde dijamu pada kita. Bukan nak burukkan sesapa, tp skurang-kurangnya jamula segelas air. Bukan mengharap tp sedikit sebanyak nampak yg kita nie menghargai tetamu or x. Tp semua tu yna anggap perkara biasa di tengah2 bandar ni. Budaya mcm di kampung memang susah nk jumpa. So selalu before nak pergi makeup tu mmg dh makan siap2 ;) Terima kasih yg x terhingga kepada Zureena sekeluarga kerana memberikan layanan yg baik dan mesra. Alhamdulilah ;)


Untuk anda yg ingin dapatkan servis makeup by Liyan Pages boleh email or contact yana ye. tq ;)

Sunday, 13 July 2014 - SUMBANG SUARA ^_^


Sumbang Suara! ;) 


Assalamualaikum...hai semua ;) entry kali nie bukan nk share gambor makeup hehe..just untuk memenuhkan masa free yang ado....setelah sekian lamanya yna tak menyumbangkan suara yg memang ternyata sumbang!! setelah sekian bertahun-tahun lamanya tidak beraksi...cewahh (ko ingat aksi lumba lari ke makcik hihihi) setelah sekian lamanya memendam hasrat perasaan di hati...finally, finally... pada 05 Jun 2014 yna telah berjaya menyumbangkan suara utk satu majlis Kementerian di PICC...(bangga rase mmg bangga hahaha..kempas kempiss hidung) nasib baik korang x nampak hahaha ^_^ seronok suke, feeling malu2 kucing time tu.. takut, gementar semua ada la. Macam-macam perasaan ado!!

Nah, belanja dulu one of picture time kejadian tu hehe... 
 depan pintu masuk hall :) 
Ok cita pasal dress nie hehe...Dress nie yna beli pun kebetulan..Sebab mase tu memang x terpikir pon nak beli dress baru. Pujuk hati x payah la membazir..pakai je la apa yg ada..Bukan dorang nak tengok aju ko pakai yana oiiii dorang nak dengor suara ko jer!! erkk hihihi...mase tu mmg dh pesan pada diri X PAYAH BELI BAJU!!

Nak dipendekkan cerita hujung minggu sebelum 5hb tu yna pergi la makan satay KAJANG dengan kakak n family die. Dah mkn sekenyang2nya..kami pun nak gerak la balik. Kebetulan ada la gerai2 jualan bukak kat situ. Tiba2 tersangkut la nak masuk..Konon dh pesan siap2 jangan MEMBAZIR..tp bila dah masuk..lepas tu harga baju murahhhh gila!!! Then cantik plak tu..automatik terus cair.ditambah plak anak-anak buah ckp "CANTIK MAKSU!! BELI LA!! BELI LAHH boleh pkai time perform nanti" dh dorang plak menggoda! Kakak pun ckp cantik simple je dress ni! Penyudahnya yna pun tersangkut..nak beli satu last2 terSHOPPINGG 3pasang hehehe.... kira x pe la..(SEBULAN xyah shopping, JIMATTTT yna oiiii)

Korang x tanya..meh yana cerita hihi..before kejadian 05 Jun 2014 tu, mcm mana alkisahnya boleh yna dijemput untuk membuat persembahan di Majlis tersebut?? Sbulan sbelum, Kementerian yana ada buat pertandingan Bintang Kementerian.(Bintang la sangat kn hihi). Masa tu mcm rase berminat je nk join tp x pasti. Sebab biasa yna mmg x sempat nak terlibat dgn acara-acara kementerian nie. Sbb always kne follow schedule bos. Tp disebabkan rase semangat berkobar2 nak cuba..yna pun dgn selamba ckp dgn BOS. Then bos pon bagi green light apalagi terus je isi borang..practice pon idak trus je melalak. Lg pun contest ni just nk seronok2 beramah mesra dgn staf2 Kementerian je. Alhamdulilah dapat NO SATU hahaha... lagu faveret mak. SUATU MASA - M.NASIR. Lagu nie mmg yna suka sangat. bait-bait lirik nya memang beri kesan yg mendalam pada orang yg betul-betul menghayatinya. Korg pi search kat youtube..dengar sendiri. Memang felinggggg la!!! ;)

 Gambor masa contest hari tu :)

Ye2 jer ntah2 kelaut haha :) 

Duit & hamper smua utk Cik Zara :) 

Before majlis bmula kitorg geng perancangan ni sibok berposing bagai depan pintu masuk dewan...apa nk heran smua mmg kaki bgambor hihi..tmasuk la yna ;)


Member ofis, ex ofis - k.zira :) 

With mek Na :) 

With ikin :) 

Dlm Dewan A, Putrajaya International Convention Centre (PICC), dlm senyum2 tu dalam hati mak aihhh tuhan je la yg tahu dup dap...dup dapnya...mengkomei wei (versi Org perak..teman kan orang Kuala Kangsar!) hehehe...





Atas stage nie la hehehe ;) 


K.ida, Yna & Syazmin :)

Kredit to syazmin.. :) thanks dear sbb tolong rakamkan video and ambik gambor waktu kita menyanyi..wlaupun time tu kat belakang stage. Sebab syazmin pun bertugas sama. So kami masing-masing menunggu kat belakang stage je.


maik aihhh besoo gedabak ko letak ye yana! hehe 

Best moment yg x kan yna lupa. after 5tahun yna xpernah buat perform dekat mana-mana majlis. Masa zaman sekolah dulu-dulu..memang selalu jugak. Sebab minat just hobi suke2... wlupun suara biasa-biasa je. Malu lai aihhh nak cita lebih-lebih..menyampah plak kang hahaha!!!! Then balik ofis bos siap ckp nk offer yna buat recording sbb die ada member dlm dunia muzik nie... laju je yna jawab kat bos..rentikan lah!! hahaha....yna menyanyi just suka2..x ada niat pun nak pergi lebih jauh..cukup la melalak dlm bilik air..karoke jamban jer hahahaha....


Ni pic after mjlis dah slesai :) 
Dgn syazmin. TQ min tlg rekod hihi ;)


Kekuatan x Kan datang Jika Kita tidak berani Mencuba :)

Bebudak nie memang best! :)


candid picture from MOSTI ;) 

Alhamdulilah Tq MOSTI :) 



Thank you MOSTIAN cos bagi kepercayaan dan peluang kepada Saya utk memeriahkan majlis Tersebut. Okeyla sekian, terima kasih..nanti kita jumpa lagi di lain entry yak!! ;)