19 JANUARY 2015, MONDAY - GUBAHAN HANTARAN



GUBAHAN HANTARAN | HANI PUTRAJAYA 


Assalamualaikum dan hai semua ;) semoga kita semua sentiasa dilindungi dan dirahmati Allah amin... Alhamdulillah...dah selesai gubahan hantaran untuk dear customer. Hani tempah sejak Bulan Ogos lagi... :) awal-awal dia dah booking. Hani berikan kepercayaan sepenuhnya kpd Yna utk gubahkan barang-barang hantaran die. Hani cuma bagitau yna warna tema, berapa dulang brg2 dan juga apa yg die suka. Memang senang sangat lah berurusan dgn Hani. Semuanya die serah bulat-bulat pada yna hehe...bagi duit jer!

Hani tempah 9 dulang. Barang-barang yg yna gubah : baju kemeja, sejadah, al-quran, buku2 ilmiah, jam, set wallet dan tali pinggang, kasut, camera dan coklat. Pada mulanya Hani nak buat sireh Junjung tp memandangkan Dia nak balik kg awal dan majlis pun beberapa hari kemudian..Yna bagi cadangan buat hantaran Coklat untuk gantikan dgn Sireh Junjung. Hani setuju je :). Tp untuk 3 gubahan hantaran coklat, jam dan camera yna cuma sediakan dulang sahaja. Sebab untuk 3 barang tue hani akan letakkan sendiri. Maybe ada yang perasan ada dulang yg kosong x ada barang :)

Yna buatkan bantal hantaran untuk hani. Memang simple je..sbb hani x nak nampak serabut. Die nak simple but nice. Yg Buku dan Al Quran yna letakkan dalam bakul untuk nampak berbeza.. Pada mulanya nak letak mcm tue je tp yna rase x sesuai.. Itu yg beli bakul. Syukur Hani berpuas hati dengan semua hantaran nie.






Brg2 adalah mengikut bajet Customer



Bagi anda yg berminat untuk menempah gubahan hantaran drpd Liyan atau ingin menempah bantal hantaran sahaja pun boleh.. Untuk keterangan lanjut sila email, inbox melalui facebook atau terus wasap yna.  In shaa Allah tempahan anda boleh diterima jika masih ada kekosongan jadual. ;)





"Do All Things With Love"




19 JANUARY 2015, MONDAY - ENGAGEMENT MAKEUP



MAKEUP TUNANG NURUL |  KUALA KANGSAR, PERAK 


Hari ini yna nak kemaskini blog. So sila review bertubi-tubi hehehe... Banyak gambar yg belum yna kemaskini. Byk juga yg masih terperam..maaf kpd dear2 customer klu ada gambar-gambar syg semua..lambat yna share dlm blog nie. Apapun thank you so much sebab sudi menggunakan servis from Liyan Pages. Yna menjanjikan servis yg terbaik untuk anda semua. 

Untuk entry hari ini yna share gambar Nurul semasa bertunang. Maaf dear majlis dah lama baru yna dapat upload... Nurul bertunang pada 8 Jun 2014.... mintak ampun ye sayanggggg jgn marah tau hehehe...sekali lagi yna ucapkan terima kasih ye... ^_^ okey jom tengok gambar2 Nurul yg telah  yna makeupkan...





















"DO ALL THINGS WITH LOVE"

17JANUARY2015, SATURDAY - "IBU"



Selesai bertemu, mengadu, meminta kpd Yg Maha Kuasa...al quran dicium.dipeluk erat..trasa sejuk...lalu aku cium lagi...ak peluk erat2 sama mcm aku peluk Cik zara..peluk mak.trasa nk je peluk quran bwk tmpt tdo..aku pndang jam dh hampir 1 pagi...lena cik zara tdo malam nie..alhamdulilah...lalu aku bgun.... telekung, sejadah disimpan rapi.... mata masih x mengantuk..erm...lama aku x mnaip dlm blog...kisah2 celoteh diri aku sendiri. Gambar2 holiday dgn cik zara pon byk yg x msukkan lg..terperam! Yg sempat aku msukkan gambar2 customer... sekali lg aku bersyukur dgn rezeki yg Allah berikan..x putus2 rezeki utk kami...syukur Ya Allah...

Lama aku berfikir...adakah aku perlu teruskan menaip atau baring2 je.. mana tau klu2 aku boleh tdo...tp hampir stgh jam aku baring tp x ada tanda2 pon mata ni akn terpejam...aku pejamkan mata rapat2...byg2 Cik zara tersenyum... :) aku ikot senyum sama...buah hati pengarang jantung aku!

Tiba2 fikiran aku......"ibu ayh icha mana?" Suara itu...suara yg bertanya pd aku...suara ank kecil yg pelat...tp petah berkata2...die tanya lg soalan yg sama..aku mampu tersenyum...aku dh janji pd diri xkn sekali2 mngis dpn Cik Zara...aku tau cabaran tu mkin dekat dgn aku..Cik Zara mkin mbesar...makin bijak..makin pandai itu ini..mulutnya becok..ada je yg akn ditanya..aku sedar..aku harus siap sedia...siap utk segala2nya...bila tiba masanya aku yakin Cik Zara akn mengerti.. dlm usia 2 tahun nie pon aku nampak betapa matangnya die..Cik Zara anugerah yg terindah buat aku. Tanpa die mungkin aku akan rebah jatuh tersungkur. Tp perancangan Allah itu mmg terbaik..dlm ujian yg diturunkn kpd Aku..aku dianugerahkn anak kecil nie. Sungguh pd mulanya aku menangis..Seolah2 aku dpt rasakn Allah mentakdirkn jalan hidup aku begini.

Lama aku diamkn...aku simpan jauh dlm hati..sedikit pon aku x ingin kongsikn pd kluarga, pd teman2, pd semua.. melainkan dgn Allah..siang malam jika ada mase terluang pd Allah aku merayu..pd DIA aku meminta2..biarlah aku terus simpan segala rahsia..klu ade yg bertanya hanya senyuman yg aku berikan...klu ade yg tahu aku biarkn mereka berkata2..aku maafkan mereka yg bersuara lantang bercerita perihal aku...sbb aku yakin tidak ada gunanya aku bersuara..melainkn hanya pd Allah...siapalah kita utk menghukum manusia..kerana kita juga manusia...

Mata aku masih belum mengantuk...xada tanda2 utk lena...biarlah aku terus menaip apa yg terlintas dlm hati aku.Sungguh aku menaip bukan utk membuka aib, bukan utk menghina, bkn utk mengeji bahkan tidak utk aku membenci...setelah sekian lama, hari ini aku dpt rase yg betapa tenangnya hati aku...bila mana aku dpt rasakan yg aku sudah memaafkn..tp bukan utk menerima..aku akn tetap teruskan dgn apa yg telah Allah tunjukkan pd aku...apa yg telah DIA aturkan..

Pagi yg sunyi sepi nie...aku tewas..tewas drpd berhenti menaip...selama ni aku x pernah menceritakn hal peribadi melainkn urusan bisness semata2..tp mlm ini aku tewas!! Mmg betul..mengadu pd Allah adalah jalan yg terbaik..dan ada ketikanya menulis juga adalah jln yg terbaik utk kita meluahkn apa yg kita rasa....

Jam hampir 2 pagi...sunyi sepi mmg terasa...Aku intai cik Zara...masih lena! Setiap kali aku pandang wajah die..pasti aku trsenyum.wajah yg boleh buat aku lupa segala pahit yg aku rasa. "Icha sayanggg ibu, bu no nangisss" suara tu sentiasa kedengaran ditambah pelukan erat cik zara..puas diciumnya pipi aku....adakalanya aku merasakan yg Cik Zara lebih kuat dr aku.Aku nampak bola matanya..redup....matanya mengekori setiap langkah kanak2 yg seusia...bermain bersama ayah mereka...memeluk erat ayah masing2..dan cik Zara berdua dgn aku..saat itu pasti aku akn peluk erat2 cik zara....aku x nak die rase sikit pon.aku nk die tau yg kasih syg aku lebih drpd segalanya...

Sungguh mmg aku benci, kecewa, marah..tp aku xtau dari mana dtgnya kesabaran tu..aku terus bersabar..semakin lama smakin kuat! ...memang tahap dewa!! See...aku msh sama hihihi :) ..aku tdk menyalahkan siapa2..selepas apa yg berlaku..aku redha.jalan terakhir yg aku pilih..aku serahkn bulat2 kpd yg Maha Kuasa dan aku dapat jawapannya...Mmg itu yg Terbaik....lama aku bpikir..jika aku berdendam...x ada maknanya...aku igt pesan ...."Selagi kita x maafkn...Selagi itu hidup kita xkan tenang"...nahhh skrg Allah dah makbulkn doa aku...Doa yg kedua aku minta...setelah aku dpt kekuatan yg tinggi dr Allah.Aku bkn menipu.bukan propa..tp itulah yg sbenarnya...mmg aku bkn public figure..bukan alim ulama..xlayak pon utk share apa yg aku rasa. Tp aku peduli apa :) ini blog aku kan..hahaha sory just joke!!. :) :) tengokkkk dlm situasi sekarang aku msih mampu tersenyum...itulah aku yg sebenarnya...mmg aku xmgkin dpt ubah diri aku...dan sebab itulah aku mudah dpermainkan.. tp itu dulu....dulu..yg aku buang jauh2..

Sekarang aku lebih tegas bersuara...aku bangun utk cik zara..aku berusaha sungguh2..kejar cita2 yg lama aku simpan. Biarlah aku begini asalkn aku bahgia...bahgia dtemani keluarga....aku hanya minta pd Allah agar terus berikan aku kekuatan..dan bila tiba masanya aku pasti akan ceritakan pd Cik Zara..kerana die berhak tau...die berhak tau mengapa ini yg aku pilih...knp aku diamkn setelah apa yg aku terima... aku pasti cik zara akn mengerti....

Kuatkan lah aku jika aku lemah...
Bangunkan lah jika aku terjatuh...
Sungguh aku rebah...Ya Allah...sungguh berat rase ujian nie.
Medan ini bukan lah pilihan aku...sbb aku yakin..hanya Allah tmpt aku mengadu..Sehingga ke saat ini aku yakin dgn ujian yg kau berikan...
Tp aku tewas..laju menaip di blog..segala curahan rasa yg sekian lama aku pendam...............
Hanya Allah yg tau bgaimana aku gigih bangun berdiri wlu jatuh rebah berkali2.Ya Allah kuatkn aku. Utk die aku maafkn segala dosa2...halalkn sgala yg pernah kita kongsi bersama, utk kamu aku doakn sentiasa..xkn aku lupa... kerana semua yg berlaku ini telah ditakdirkan. Hanya Allah yg tahu....biarlah semua nie berlalu.....

Moga ak mampu maafkn mereka semua..dan aku jg dimaafkan
Sbb aku juga manusia..


Coretanzaralyana170120150310am

WEDNESDAY, 14 JANUARY 2015 - MAKEUP SANDING & BERTANDANG DILA




MAJLIS SANDING & BERTANDANG 
10 & 11 JANUARY 2015 | KG. GELIONG, PERAK 


Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua :) Semoga kita semua sentiasa dilindungi dan diberkati Allah..amin.. sebenarnya yna masih belum sembuh sepenuhnya...jari tangan masih lagi terasa sakit..tp Alhmdulilah dah beransur pulih..hari ini boleh dah menaip..Knp?? hehehe... yg follow yna di facebook sure tau kenapa? dan apa yg berlaku...kejadian sekelip mata..mmg dugaan sungguh la huhuhu... T_T mujur lah boleh bawak kereta lagi.. aihh masa kat klinik..nk dressing balut2 luka tue..yna siap bgtau kat doctor "saya x nak bengkak jari nie tau! Doc bg ubat jgn bengkak boleh! hahaha.. pastu sy x nak sakit..bg ubat tahan sakit sama!!! sy nk makeup customer Doc huhuhu" Doc tue sengih2 je dengar yna membebel2 sorg hahaha...biaq pi la...yg Penting jari nie okey hehe.. Risau tahap cipan dah mase tue.. Mau x risau. Dah jari luka..camna nak pegang berus...arghhhh...

Ya Allah memang yna di uji saat tue.... Tapi mujur la boleh lagi drive... mmg telan ubat terus... dekat2 nak sampai perak tue baru la terasa sakit denyut2..tp masa nak makeup Dila mmg yna dah cabut semua balut2..sbb payah nk pegang berus kan! Ehhh..kita nak cita pasai makeup ka..pasai jari yna hahaha..sory2.. ;) 

Pembuka Tirai makeup bg Tahun 2015 :) ;) TQ so much Dila....Bersyukur rasa sebab sepanjang makeup Dila, mmg senang sesangat..Dila x byk songeh haha..ikot je..yg penting die ckp xnk makeup heavy sgt.. yna buat kerja mcm biasa..Dila pon tolong sama..tolong bukak mana2 brg makeup yg payah yna nak bukakan hihihi... Gigih makeup wlupon jari sakit lagi..haha..ko nk jgak cita jari ko tue kan!! ;) T_T  Okey baiklah..x mau cita panjang sesangat.. yana share dengan uolssss gambar2 sepanjang majlis Dila... Majlis Sanding dan Bertandang.


MAJLIS SANDING - 10.01.2015 (SABTU) 


BEFORE AND AFTER BY ME









Jari tue saja genggam so x nmpak la tang luka tue hihi



COMEL QISHA NIE HEHE ;)






MAKEUP SANDING DONE! 


MAKEUP BERTANDANG - 11.01.2015 (AHAD) 


Untuk makeup bertandang (sambut menantu) majlis di sebelah lelaki... Dila nak nampak natural je..Dila tak nak pakai bulu mata palsu. Jadi yna makeup simple, natural and soft2 je untuk Dila :)



DONE MAKEUP DILA - BERTANDANG











DONE MAKEUP BERTANDANG BY ME


Akhir kata, terima kasih yg x terhingga kerana Dila sudi gunakan servis andaman yna. Yna ucapkan Selamat Pengantin Baru, semoga bahgia hingga ke Syurga..dikurniakan zuriat yang soleh dan solehah... Tq so much dear kerana berikan kepercayaan sepenuhnya kepada yna untuk sempurnakan majlis Dila ;) 




"DO ALL THINGS WITH LOVE"