13 APRIL 2015, MONDAY : HOMEMADE OREO CHOCOLATE



Nak cita apa yna buat minggu lepas :) 10hb hari Jumaat macam biasa klu hari jumaat yna akan balik rumah..sebab masa rehat panjang kan...lagipun jarak opis dengan rumah yna dekat je. X jauh 10 minit dah sampai hehehe..so mmg xde masalah klu nak balik rumah. Sambil rehat-rehat peluk cik Zara..tiba-tiba macam rasa nak makan coklat! Lamanya x makan coklat klu dulu dalam peti wajib ada cadbury! mmg yna gila coklat. abis ja beli..abis ja beli..cik Zara pon sama! tapi masih under control hehehe....

tapi sejak berita pasai cadbury ada bxxx!!! tu yna terus stop beli huhuhu...wlupon pihak berkuasa telah mengeluarkan kenyataan yg coklat ni halal dan tiada unsur-unsur berkaitan tetttt!!...tapi yna mmg terus stop membeli.yna membayangkan erm..rasa tekak loya bila nak menelan...perasaan yna mungkin, tapi masing-masing ada hak untuk memilih kan... :) 

Tengok jam banyak masa lagi..Buat coklat sempat lagi ni..hihihi..terus tanya Cik Zara "ayang nak coklat?? kita buat jom".. dia apa lagi suka sangat la...Yeyyyy!! Yna pon selongkar la brg2 dlm cabinet.tengok2 klu ada barang yg boleh buat coklat! Dalam cabinet khas yna cewahhh mcm poket doremon plak hihi..mmg ada brg2 bakeri.Bila ada masa..klu mood rajin tu dtg mula lah nak buat macam-macam.Tp klu time kemalasan melanda mmg terperam je brg2 x bersentuh. ada sampai yg dh expired bru perasan..teruk betui kan! membazir..ampunkan saya!...cari punya cari fuhhh ada...lega..klu x kena berlari pi kedai beli coklat sbb cik Zara dah over excited terkinja-kinja nak..dia x tau ibu dia ingat lagi ke dak nak buatnya hahaha..klu x jadi mampuih.... :p

masa buat coklat ni, cik zara pon sibuk la nak buat sama...kecoh la kat dapur. kita nak kacau coklat dia pon nak buat sama..dah berebut!! korang rasa camna?? cik zara confirm kalah hahaha.. ye ke?? huhuhu T_T suara cik zara kuat melantun-lantun bergegaq rumah dia buat... "cha nak kacauuuuuuuuu!!!!!" penyudahnya teriakkk nangis hahaha..kena marah dgn ibu..lepaih tu buat drama "ibu marah cha ni x sayang cha" huhu..sabo je lah.. hehehe..nah lah amik la nak kacau sangat...tapi moment ini idaklah yna snap gambaq..x sempat lah aihhhh nak fokus buat coklat!! kejar masa!

dah elok2 letak dalam acuan..yna masukkan dalam peti ais..yna cepatkan sedikit suhu x lama dalam 15-20 minit ja dah keras..alhamdulilah nampak menjadi hehehe...yg cik zara x nyempat-nyempat nak makan. dia acah-acah kita nak tekan coklat tu..ishhh suka tau! x pasai-pasai kena gomoiii haha saboooo je dak kecik ni :) masa nak buat deco yna umpan dia dengan cita upin ipin..itu yg dia pi ruang tamu tengok cita faveret dia...layann je..confirm dia x kacau klu dah tengok cita tu. so dapatlah yna mendeco dengan aman hihihi :)


tadaaaaaa ni lah hasilnya...lepaih dah deco...dapat 8 ketui ja..ini je yg sempat buat sebelum masuk opis...siap2 ja yna terus snap gambar. masa snap gambar ni cik zara dah tido. :) patutlah senyap ja x menyibuk ke dapur. rupa-rupanya dia tdo hehe..ni klu dia bangun tengok dlm peti ada coklat ada gambaq karton upin ipin..confirm la dia menjerit suka hehehe..dah siap-siap yna saja share dalam FB. tup-tup dapat tempahan! Ya Allah bersyukur sangat..kadang-kadang yna buat benda yg yna suka..share dan ada yg berminat...terus tempah. mekasih la kt kwn2 yg slalu support yna. Semoga Allah membalas jasa budi baik korg semua...dan rezeki kita semua diberkati Allah..amin....terharu T_T 

Sebenarnya oreo chocolate ni salah satu menu yg ada dalam iCandyBuffet by Liyan Pages.. yg ni ada masuk dalam pakej. dalam entry yg lepas yna ada bagitau kan...smua coklat dan cupcakes adalah homemade... yna buat khas utk customer... :) 


budak-budak mesti suka..sebabnya gigit ja coklat ni terasa keenakan oreo..sapa yg x suka oreo kan..penuh coklat dan vanila cream..nyummmy :) tapi yna x suka manis-manis sgt..jadi yna x letakkan gula dalam coklat. no sugar cuma butter utk rasa lemak-lemak krim..apa igt gulai ja nak kena berlemak hehe...coklat pon ado okey..:) yna biarkan rasa manis-manis original biskuit oreo tu. Yna gunakan dark coklat. sebab tu itam legam ni hihi...coklat nie sesuai untuk dijadikan sebagai doorgift, majlis hari jadi dan lain-lain.bukan bebudak ja.mak bebudak, bapa bebudak pon pulun mkn sama!
BETUI BETUI BETUIII HEHEHE....NGAP MASUK MULUT! :)



nampak?? nampak kan hehe..sampai macam tu sekali dia makan..sedap beno nampaknya..mmg sedap pon hahaha..ni adalah coklat yg terakhir! itu pon kena sorok sbbnya dia nak makan lagi.. disebabkan manis so yna kena kawal jugak la kan...dh habis licin dia boleh tanya "bu abis dah?" amboiiii mintak buat lagi la tu hehehe.... tempahan coklat oreo ni yna dah masuk dalam diary... nanti dah siap untuk customer yna share dlm blog ya... :) okey la sampai sini saja. nanti kita jumpa di lain entry..mekasih luangkan masa review dan baca blog yna! Semoga jumpa lagi..salam....







"DO ALL THINGS WITH LOVE" 


08 APRIL 2015, WEDNESDAY : STEP BY STEP - iCANDY BUFFET



Lama jugak x menaip ni..seminggu kan?? x lama la tu hehe..masih under control..sekarang ni yna dah tetapkan dalam sebulan yna mesti menaip! x boleh dah peram lelama entry yg yna nak share. mesti ada SOP! amboiiii kemainnnya ko kan yna..tup2 sebulan koma blog ni...3 bulan skali baru ko nak updated hihihihi...xdah..confirm lepas nie yna akan rajin menaip. 

Korang pernah dengan candy buffet?? pernah?? x pernah?? korang jgn membongak! x kan x pernah dengo ;) biasalah perubahan zaman..la ni semua canggih manggih kan..moden! mcm2 gaya pesyen majlis yg ado..klu korang pergi majlis kawin ka, majlis cukur jambul ka..besday party ja...mmg bersepah candy buffet nie. bukan kata bebudak ja yg serbu, org tua bang...okey x nak sebut hahaha.. mmg pakat ramai2 serbu. mmg menjadi rebutan ramai! klu yna, menu pertama yg yna akan pilih muffin x pon cupcakes! sbb yna suka sgt mkn cupcakes..klu yg comei2 deco tu lagi laaaa syg nak makan kan? yg penting cupcake x terlalu manis! jaga kesihatan okey. jgn main bantai ja!!!

nie klu bebudak nampak ni korg rasa dia buat apa? Tengok je ka??? xdenya hahaha..klu dapat dgn Cik Zara ni confirm smua dia buat main! mkn x lah byk mana..main ja lebih..celup2 dlm air..goreng2 dlm kuali mainan dia..then dia tanya "ibu nak brapa ringgit?? dua singgit punahhh hahaha...mmg kepala meniaga budak ni hihi.anak sapa kan? ;) klu dah tengok banyak2 mcm ni confirm la nk rasa. tp yna bagi tips klu kita pi candy buffet corner tu jgn la amik byk2.segala benda ko masuk dlm beg.ada tu yg isi penuh2 dlm poket baju! aduhai x mo la mcm tu..etika kena jaga tau hihihi..ramai yg memerhati..so amik yg mana rasa nak ja. klu btui nak smua pon amik la satu-satu.so xde lah kempunan kan...


Bila tengok gambar kat atas ni korang rasa apa??? Cantik kan? berani ckp x cantik nti yna block terus kt FB hahaha..xdelah memain ja.Yg ni yna bagi contoh candy buffet yg paling simple, kemas, dan cantik bagi yna. Yna suka yg ringkas2 dan paling penting x semak!! klu nak byk menu kita kena gunakan meja atau ruang yg lebih besar. Contoh yg yna bagi ni sgt sesuai untuk Majlis Hari Jadi. dah nampak Poster kat belakang tu kan? FROZEN..so confirm tema untuk birthday party ni frozen timeeee! let it go....let it goooooo...goooooo...... versi Cik Zara klu menyanyi bergegar rumah haha..suara dia melantun-lantun...tiap2 hari buat konsert PERCUMA!  :)

Okey korg dah baca intro dia kan..punya lah panjang berjela intro hahahaha...ni dia kemuncaknya!!! Nak bgitau nk heboh kat smua...yg yna dah buat servis candy buffet...yey!!!! yna dah publish dalam fanpages LiYan Pages. Yg follow kt FB dah pon baca detail yna bagi semalam. Dan yg paling awesome yna dah ada TEAM untuk candy buffet service,yeyy!!...n of cos my dear lovely family..terus terang yna ckp yna x trust org luar untuk join as partner hahaha. xbrani nak amik risiko sbb kita x tau org ni rambut hitam tapi hati lain-lain.so yna pilih family first! :) So hope uolsss bersedia dgn pakej2 yg kami berikan... Untuk pembukaan pertama..our iCandy Team ada 4 Pakej tau. Ada Pakej A, B, C dan D! Kat bawah ni!!



FREE DECORATION 

FREE LABEL

FREE TABLE

dah baca???? banyak kannn menu?? harga awesome kan???? pstttt nak bgtau rahsia ni..untuk mini cupcakes, homemade lollipop yna buat sendiri tau..dimasak dengan penuh kasih sayang hahaha..x caya meh rasa sendiri. yna akan buat yg comei-comei untuk korang. klu nak sila tempah! Untuk apam polkadot adik yna akn buatkan..smua ni kami buat sendiri tau...100 % homemade...cewahhhhh kaw2 promote! bab deco2 plak bagi kat kakak dgn abang ipaq yna...mmg kepakaran mereka akan terserlah!! hehehe...korg boleh bgtau nak Tema apa utk majlis korang.Nak tema barbie doll, pink2, nak upin ipin, nak princess..nak apa???? nak apa?? bagitau ja ya... insya Allah kami akan merealisasikan impian anda!  

iCandy Buffet sedia menerima tempahan untuk majlis hari jadi, pertunangan, perkahwinan, doa selamat, baby shower dan lain-lain..untuk tempahan atau sebarang pertanyaan uolsss boleh pm yna di Fanpages LiYan Pages atau wsp yna terus utk fast respond. 

Nak sambut besday anak?? Nk bertunang? masa dah suntuk..masih mencari candy buffet?? khas untuk Warga PUTRAJAYA free cas transportation okey! So orang-orang Putrajaya sila grab pakej yg disediakan! :) Here detail iCandy Buffet : 

Fanpages : LiYan Pages
Wsp : {013 - 3854 724} 
Email : liyanpages@gmail.com

CUTE CUPCAKE FOR ZARA! :) 
BY LIYANPAGES

Nah belanja gambaq cupcakes comei yna buat minggu lepas hehehe.... mekasih semua yg sentiasa menyokong LiYan Pages. Semoga Allah sentiasa melindungi kita dan rezeki yang kita perolehi diberkati Allah... :) 




"DO ALL THINGS WITH LOVE"
















29 MARCH 2015, SUNDAY - MAKEUP BERTANDANG - HADAYAH & KHAIRUL KHUZA (28 MARCH 2015)




MAKEUP BERTANDANG - HADAYAH & KHAIRUL KHUZA 
28 MARCH 2015, KUALA PILAH, NEGERI SEMBILAN


Salam sayang semua ;) sihat ke?? Aihhh sekarang ni musim demam kot..yna, cik zara, abah mak, adik pon baru baik demam... mmg x larat dh nak telan ubat..baik demam..lepas tu x sihat batuk-batuk plak. So mmg kita kena bykkan minum air suam..jangan berjemur.Lebih baik berehat di rumah untuk elakkan jatuh sakit!. Tapi alhamdulilah..yna masih mampu bekerja...masih terima job untuk cantikkan customer hehehe... Last week yna makeup customer di Kuala Pilah, Negeri Sembilan. Dear customer booking daripada Tahun lepas lagi...bersyukur dan terima kasih banyak kerana berikan kepercayaan sepenuhnya kepada LIYAN PAGES. 

Kak Hadayah ni mesra orangnya..sepanjang makeupkan dia x berhenti bercakap hehe..mcm dah lama kenal...Tq so much kak dgn family (K.Shila + Abg Mus) sebab sediakan penginapan yg selesa untuk yna. Perjalanan daripada Putrajaya ke Hotel Orange, Kuala Pilah pun dipermudahkan. Memang senang sgt tepi jalan je hotel ni. Dari luar nampak mcm biasa-biasa je..tp kat dalam mmg bersih sangat. Susun atur brg-brg dalam bilik pun okey, lengkap dgn  Katil, TV, aircond, toilet + shower, meja tulis, mini cabinet utk sangkut baju. Hotel ni konsepnya mcm kat Korea. Walaupon ruangnya agak kecil tapi kemas dan teratur.Kalau korang nak tau betul ke x apa yg yna ckp ni..kot2 korg jejalan ke sana boleh lah menginap di Hotel ni. Harga pon berpatutan. First time yna menginap di Hotel Bajet dan yna sgt2 puas hati dengan servis yg diberikan..EMPAT BINTANG yna bagi..cewaahhhh mcm duta HOTEL plak hahaha :) :)

Sembang punya sembang sampai yna tak sedar tak tangkap gambar sebelum ;) so snap je lah..time ni yna dah pakaikan makeup base kat muka. Biasanya yana akan mulakan makeup dgn mencantas kening! hehehe.idoklah cantas...tapi gunakan teknik makeup kening tanpa cukur. Sekarang ni x mcm zaman kakak yna dulu..igt lagi makeup zaman-zaman dulu.mmg mak2 andam akan cukur kening tu. Tapi skrg ni kita ada skill yg boleh tutupkan kening yg lebat jadi terbentuk kemas dan cantik! 

Dah Siap! :)

Okey nie yna kongsikan gambar-gambar bilik di Hotel Orange. Korang boleh search hotel di dalam FB Hotelorange/kualapilah. Masuk2 bilik ja..benda pertama yg yna check TOILET! bersihhhh ;) So pada pandangan yna, hotel bajet ni mmg sesuai untuk korg2 yg just nak singgah sekejap atas urusan kerja, pergi kenduri kendara ke kan..bilik untuk family pon ada. Jimat!!! Lagipon kawasannya yg strategik kat tengah-tengah pekan Kuala Pilah. Restoran pon byk so jgn risau. Nak cari makan mmg senang sgt. Yna mkn lewat mlm dekat pukul 12 hihihi.kdai bukak lagi.. so mmg x de masalah la klu nk menginap kt sini!.



antara bilik-bilik yang ada
Sweet je Kak Dayah ni..suka tengok hihi :) 


Alhamdulilah selesai job untuk minggu lepas ;) uollls yg nak booking makeup dgn yna boleh pm or wsp yna ye. In syaa Allah yna akan berikan servis makeup yg terbaik untuk anda semua. Okey salam semua.... jumpa lagi! ^_^




"DO ALL THINGS WITH LOVE" 

THURSDAY, 19 MARCH 2015 - DINNER MAKEUP - AYU (28.02.2015)




Assalamualaikum...hai semua :) yna nk share dgn korg smua makeup dinner utk customer yna. Gambar ni 28 february...nampak!!! Tiada maaf bagi mu! hahahaha.... T_T lambat lagi masuk dlm blog...maapp..ampunnnn... ^___^  okey2 dh jom kita tengok gambar2 customer yna. Ayu nak makeup simple je, dan paling penting natural. Ayu juga x nak pakai bulu mata palsu... Senang sangat makeup kan Ayu..sebab skin ayu bersih!..Thanks dear sudi gunakan servis andaman by Liyan Pages... 



tanpa cukur kening, tanpa bulu mata, natural touch!



u lookk gojess syg :) 



okey syg2 semua..klu nak makeup manis-manis macam ni boleh pm yna di facebook or wsp terus senang hihihi :) nanti kita jumpa lagi di lain entry ya...mekasih...salam ^______^