30 NOVEMBER 2015, MONDAY : GRADUATION MAKEUP!!



MAKEUP FOR KONVO LINDA, 
DI PICC - 28 NOVEMBER 2015 (SABTU) 


Hai semua, bertemu lagi kita... ok entry kali ni yna nak share makeup khas untuk convocation Linda yang telah pun diadakan pada 28 Nov 2015 (Sabtu) yang lalu. Linda ni datang dari jauh tau..from Langkawi...dia search je nama yna kat internet..terus deal and confirm booking makeup. Mekasih dik sudi ambil perkhidmatan makeup akak :) Kita tengok gambar yg sempat yna ambil khas utk entry blog kali ni. 








kesemua gambar yang dirakam tidak diedit sama sekali :) yna gunakan camera oppo (hpone) je..






Alhamdulilah makeup linda hari tu, satu family dia suka..
lega rasa.. depa puji cantik makeup hihi :) 




congratulation for your graduation and tq so much sebab sudi gunakan perkhidmatan servis akak.. ada rezeki, umur yg panjang kita jumpa lagi..mana tau kot akak nak bercuti kat sana hehe....take care ya! Kepada yang berminat untuk booking atau ada sebarang pertanyaan mengenai servis makeup yna, boleh pm yna di facebook atau wsp yna ke 013 - 3854 724 (Liyan). Semoga berjumpa lagi di lain entry.. assalamualaikum ;) 


"DO ALL THINGS WITH LOVE" 




29 NOVEMBER 2015, SUNDAY : TEMPAHAN PULUT KUNING



TEMPAHAN PULUT KUNING 
RENDANG DAGING HITAM  & KARI AYAM 


Alhamdulilah 27hb Nov 2015, siap 35 pax set Pulut Kuning Rendang Daging Hitam & Kari Ayam, tempahan from customer. Yna share gambar-gambar dalam entry ni ya. Kepada yang berminat, boleh terus pm yna di facebook atau wsp yna ke 013 - 3854 724 (Liyan) 


setiap tempahan pulut kuning wajib ada daun pisang.. 
daun pisang ni menaikkan selera tau..yna suka sangat cium bau daun pisang hehe... 


35 box Set Pulut Kuning yang ditempah oleh Customer 


SET PULUT KUNING 
RENDANG DAGING HITAM + KARI AYAM

Yna sempat snap beberapa gambar je sebab tempahan ini diambil awal pagi...memang x sempat sebab nak kejar masa siapkan hehe..so dapat share beberapa gambar sahaja. 


SET PULUT KUNING + RENDANG DAGING HITAM 



Set ini lengkap dengan Sudu..so boleh terus makan di mana2 sahaja korang berada :)

Ok sampai di sini saja, next kita share lagi tempahan di lain entry. Untuk tempahan, boleh roger yna. Semoga kita berjumpa lagi, assalamualaikum :) 


Instagram : zara_lyana_
Facebook : Liyan Pages 
Wsp : 013 - 3854 724 (Liyan) 


"DO ALL THINGS WITH LOVE" 


18 NOVEMBER 2015, WEDNESDAY : FREE HALFMOON SHAWL (PLAIN) WITH RATU BELL SHAWL BY RAUDHAH!!!!


Hai semua, jumpa lagi kita ya :) Alhamdulilah..syukur. Semalam tengah sedap golek2 nak tido, tetiba dapat berita from Raudhah Butik. Bos kata nak bagi FREE HALFMOON SHAWL PLAIN!!! dengan setiap pembelian Ratu Bell....haaaa...cerah, celik teruihh mata hahaha...

So yna terus update detail kat sini ya.. Yna dah pon share malam tadi kat Facebook sebab x sabar sangat hihihi.. tapi hari ni baru dapat share satu-satu gambar shawl yang ada.. 


FREE PLAIN SHAWL DENGAN SETIAP PEMBELIAN RATU BELL!!!!!
















syg, cantik kan gambar kat atass.. 
wink emotico
Kita ada 12 warna yg uolss boleh pilih 
wink emoticon
Ratu bell ni sesuai untuk korang yg bakal 

bertunang, 
menikah,
sanding, 
lain-lain majlis!!!


cantik manissss sangat dipandang...nak????
Kalau nak terus pm or wsp Yna/Liyan 

Kena cepat2 tau, kalau x melepasss la 


FREE PLAIN SHAWL TU!!!
STOK YG ADA TERHAD YA!!!
LAMBAT TINGGAI HIHIHI... 
smile emoticon smile emotic


WSP ORDER ANDA KE :
013 - 3854 724 (Liyan)
013 - 3854 724 (Liyan)
wink emoticon heart emoticon
Instagram : zara_lyana_




Okey korang kalau nak kena cepat2 order ya. Sebab shawl from Raudhah ni memang berhantu. Laku kerasss weiii...Cepat je sold OUT!!! Cepat bertindak, cepat la uolss dapat shawl idaman hati hehehe.... ok semoga berjumpa lagi di lain entry... assalamualaikum :) 


"DO ALL THINGS WITH LOVE" 


15 NOVEMBER 2015, SUNDAY : BUAT SCRUB SENDIRI!


SCRUB/ LULUR BERAS + KUNYIT


Hai semua ;) bertemu lagi kita kan..korang nak tips kecantikan yg simple, jimat dan x perlu kos yang tinggi tak?? Kali ni yna nak share macam mana nak buat scrub/lulur sendiri. Memang sekelip mata je korang boleh buat. Tapi bukan bermakna korang kelip mata terus jadi tau haha, itu lain beno kisahnya kang!

Okey lah...x nak buang masa melalut meraban jom kita teruskan camna nak buat lulur ni. Yna tunjukkan step by step ya.. Xyah explain la lulur tu apa kan.korang semua bijak pandai..confirm tau apa dia..kan2 ;) 

wink emoticon
Bahan-bahan Lulur/ Scrub Beras Kunyit : 


Kunyit hidup (Bukan Kunyit serbuk!)


Beras (segenggam/terpulang byk mana korang nak guna) 




Baby Oil / Bio Oil / Minyak Zaitun (baby oil any brand) Yna gunakan baby oil tutup pink tu :)


Cara2 : 

1. Basuh kunyit hidup dan beras

2. Tumbuk beras sehingga hancur menggunakan lesung batu

3. Tumbuk beras yang dah hancur bersama kunyit hidup (kunyit hidup agak2 la brapa ketul) 

4. Then titiskan baby oil/bio oil ke dalam beras dan kunyit hidup yang telah ditumbuk. 
Gaul sebati..

5. Akhir sekali boleh lah digunakan sebagai scrub. Scrub seluruh badan..Biarkan dalam 5minit dan bilas.


Scrub kunyit dan beras ni dapat melembutkan kulit badan kita, menghilangkan jerawat, mencerahkan dan memudarkan kesan parut. Korg akan rasa best sgt lepas mandi...kulit mmg akan rasa mulus..lembut sangat..segar je hehe. Hilang segala mak nenek daki wei!! hahaha... buatlah..kalau rajin sbulan buat 2-3 kali..Oh ya, klu nak senang waktu tumbuk beras tu..Before nak tumbuk korang rendamkan dulu beras dlm air biar beberapa jam (beras bertukar lembut) barulah tumbuk. 



semangat betui si kecikkk ni menumbuk hahaha 


sampai lunyai dibuatnya hahahaha



taraaaa dah siapp...senang sesangat kan??? 

Simple, mudah dan ringkas kan?? Yang paling utama xperlu modal yang banyak..bapa sen la sangat kan..Memang tips ni menjimatkan korang. Yg penting jangan malas tu je.. Kalau semua benda malas nak buat..x dapat la nk nolongnya hihihi...


Okey, selamat mencuba, jumpa lagi di lain entry ya.. Assalamualaikum semua (: 



"DO ALL THINGS WITH LOVE" 
wink emoticon