6 OCTOBER 2015 - TUESDAY : RITA RUDAINI, KEEP ISTIQOMAH






Alhamdulilah terjawab smuanya.. smoga kak @ritrud727 terus tabah dan kuat.. mmg akak wanita hebat.wlupon dhina, dicemuh dfitnah tapi tetap berjuang untuk ank2 dan pertahankan hak wanita. X rmai wanita yg kt luar sana mampu lakukan spt akak. I'm so proud with you kak. Dgn izin Allah.Allah makbulkan doa akak. Kuasa Allah mmg hebat.. Siapa kita sbgai manusia utk mghina kehidupan org lain. Sedangkan Allah sudah titipkan kebahgiaan kepada hambanya. Biar kehidupan kita x sempurna dimata manusia tapi SEMPURNA DI MATA ALLAH. Pd kaum lelaki kat luar sana, jgn igt kat mahkamah dunia dh selesai tp masih ada lagi perhitungan di mahkamah Allah. Siap sedia..keep istiqamah!

****************************************************************
Kenyataan yana kat atas bukan ditujukan kpd sesiapa tapi sekadar perkongsian bersama. Yna ikuti perkembangan kak Rita. Bukan sebab dia artis, sebab dia glamor tapi bagi yna dia wanita yang hebat..walaupun dikecam dan dijadikan bahan perbualan satu dunia..tapi dia tetap teguh berdiri..tetap menegakkan kebenaran. Dan dia yakin dengan Kuasa Allah. Setiap apa yang kita buat, kita cakap, semuanya adalah milik ALLAH. Jangan sesekali menghina kehidupan orang lain, apatah lagi memandang rendah kehidupan dia...seolah-olah kehidupan kita adalah yang paling hebat... seolah-olah kita Yakin ada jaminan dengan apa yang ALLAH bagi sekarang. 

Teruslah merendah diri, kuasa ALLAH itu memang hebat. bila mana kamu menerima ujian satu persatu..tetapkan teguh kepada ALLAH. Yang paling utama pujuk diri kamu... dan katakan "Kamu insan terpilih dan kamu sememangnya ISTIMEWA :) saat yna menaip entry ini dear bidadari yna, doktor suspek cikZara demam denggi sebab demam dh masuk 5 hari..esok kali kedua untuk pemeriksaan dan ujian darah.. Yg baca entry ini, sama-sama doakan moga CikZara sembuh dan kuat ya. Semoga dia x ditahan wad lagi, baru 3 bulan lepas ditahan wad.. mekasih atas doa semua untuk kami... Assalamualaikum. 




"DO ALL THINGS WITH LOVE"