FOOD LOVER : PENANG ROAD FAMOUS, IOI MALL PUTRAJAYA


sapa suka makan cendol??? angkat satu jari... woittt ko buat ke?? hehehe..gurau la wei ;) yna mmg suka makan cendol..ko semua suka kan.apa yg ko x suka!! hahaha.. tapi masa pergi kedai ni yna x sihat..batuk + flu.. tapi nak jugak masukkk..teringin nak rasa..sedap ke idok..sbb ramai jugak yg update ckp cendol dia best! so jom la kita tengok gambar-gambar yg ado...yg x ado jangan ditanya okey! :p




okey gambar laki chinese kat atas tu uolsss jangan tanya..x tau sapa hahaha..dia duduk meja depan yna..so ko rasa xkan nak suh dia nyahhh kot hahaha, so snap2 ja gambor..just ignore :) :) 


okey yna duduk kat meja no 22. kat sini uolss kena order dulu kat kaunter depan..masa order tu bagitau meja no berapa. Then dia akan bagi tanda papan apa tah nama dia x tau la..tu yg dekat kotak tisu tu hehehe... masa order uolss dah siap-siap buat bayaran..konsep dia, bayo before makan..ada paham! ;)


ce teka apa ni?? pandai... ye ke betul?? betul la kan gamaknya...korang yg teka hehe.. yg ni rojak penang!.. Sebenarnya masa tengok menu tu..yna agak2 rojak penang tu..macam rojak pasembor tu..sekali yg datang ni ha... rupa-rupanya rojak buah..dia campur segala benda (nenas, timun, sengkuang) lepas tu tabur dengan kacang. Rasanya sedap jugak la..biasa-biasa ja..  sebab frust ingat rojak pasemboQ huhuhu T_T  so xnak komen..merajook!!! 




menu kedua : laksa... memang sedap..yna ni hantu laksa..mmg kalau jumpa laksa x ade tolak punya lah..klu sedap confirm yna datang lagi..macam makan kat cendol-cendol restoren..laksa dia memang perghhh! terbaik :) yang tu yna share next entry k.. lepas tu yna order cendol...batuk-batuk pon degil ko ni yana! 



cendol tu lupa plak nak amik gambar satu...minuman lain yna order fresh orange je.. So far cendol dia sedap x lemak sangat x manis sgt..biasa-biasa ja.. not bad :) yna bagi 3 bintang hehe.. okey uolss yang berminat boleh serbu kat IOI Mall Putrajaya, kedai dia area food court (kawasan fast food) sederet dgn kedai steamboat, level brapa yna x ingat.maaf ya.. Okey uolss Cuba jangan x cuba ya ;) semoga berjumpa lagi kita di lain entry! 



"DO ALL THINGS WITH LOVE" 



FOOD LOVER : MEE TARIK WARISAN ASLI, CAWANGAN BANGI



Tajuk kali ni mmg berbeza..khas untuk uolss yg suka makan! bab makan ni mmg yna agak cerewet...yna mengaku! klu kedai tu x jaga kebersihan mmg confirm yna x masuk. biarlah orang kata kita mengada-ngada asalkan xde sakit di kemudian hari hahaha..kisahnya yna penah makan kat satu kedai ni.balik2 terus sakit perottt cirit birit..ha amik kau..then lepas tu mmg yna klu nak pegi tapau ka nak makan ka tengok dulu sekitar kedai....bagus ke idookkk bersih ke idoookkkk klu okey baru on! :)

hari ni yna nak share dengan uolss salah satu kedai yg yna dah cuba. sedap..lembut ja mee dia sampai sekarang masih ingat hahaha..penangan mee tarik warisan asli bangi! tu diaaaa.... yna pergi sana waktu rehat (office hour) hari jumaat tp x ingat la bapa hb.. lama dah... maafkan saya :p




ni gambar dalam kedai. nampak tak dekat ruang board ada tv3.. kedai ni dah masuk dalam rancangan jalan-jalan cari makan tau (JJCM) so bermakna mmg makanan kat sini menarik dan sedap. 


masuk je dalam kedai, terus cari tempat, then bukak menu :) sambil-sambil belek snap gambar menu-menu yg ada..sebab masa tu mmg terpikir nak share pasal kedai ni kat korang..





belek punya belek..sekali waiter datang bgtau menu yg ada hanya tinggal lamen soup with sliced beef ja..yang lain-lain x ada. sbb staff lelaki semua pergi sembahyang jumaat.. so yna pon order je la yg tu...dengan air sirap limau.. 



nampak simple je mee dia kan? terliur x hehehe..lepas baca doa..ktorang pon makan dengan pelahapnya hahaha... alhamdulilah..mmg sedap..mee dia tu lembut sangat-sangat... berbeza la dgn mee kuning yg biasa kita makan. Daging slice pon lembut je.. lagi satu cili tu x pedas sangat..boleh tahan la.. sebab yna mmg x kuat makan pedas..klu uolss yg suka pedas tu boleh tambah banyak-banyak..ikot suka! Oh ye, klu hari biasa korang akan dapat tengok cara-cara mee ni dibuat... boleh tengok live tau. tapi masa yna pi tu, yna x dpt nak tengok sebab chef tu sembahyang jumaat... xpa next time serbu lagi okey!

So uolss yang berminat nak pergi..nak rasa kesedapan mee tarik ni.. boleh la serbu ramai-ramai... ni yna bagi alamat dia.. nak mudah, pergi ke Bangi Sentral..kedai ni sederet dengan MINAZ BOUTIQUE.. senang ja nak jumpa.. payah-payah sangat guna waze! confirm sampai la dun worry :) 

Mee Tarik Warisan Asli Cawangan Bangi 
No. 3A-47-01, Common Area, 
Bangi Sentral Business Park 
43650 Bandar Baru Bangi
Selangor. 

Okey uolsss next yna share lagi makanan yg best2 utk uolss.. mekasih ya sudi review blog yna..semoga kita jumpa lagi... salam mesra..sayang daripada Liyan Pages/yna..bye2! :) 



"DO ALL THINGS WITH LOVE" 



MAJLIS PERKAHWINAN JUHANES & IJOI : PART ONE



Assalamualaikum semua, hari ini yna nak share dengan uolss gambar-gambar sepanjang majlis perkahwinan anak buah yna (anak kakak)..majlis dah pon berlangsung pada 31 Mei 2015... jangan tanya kenapa baru sekarang nk updated hihihi..mcm biasa la ya.. xde masa! jangan marah :p gambar raya tahun ni pon belum masuk lagi..jgn sampai raya tahun depan baru ko nak cerita yna oiii!!! hahaha...lepaih ni kita share ya..

Semua persiapan utk majlis ni kami satu family yg uruskan..alhamdulilah..punya family yg sangat-sangat membantu each others...kalau ada majlis-majlis mmg kami semua sepakat! Majlis ini diadakan di Dewan berdekatan rumah yna di Putrajaya..So dh confirm2 yna jadi tuan rumah kan haha... Adik beradik, anak buah, mak abah sedara mara mmg kumpui kat umah yna, meriaaah sgt ;) Majlis pernikahan diadakan pada awal pagi pada tarikh yg sama. 

Alhamdulilah mereka (Anis & Ijoi) selamat dinikahkan ;)

 Tempat yang menjadi tumpuan ramai :) photo both ini direka khas oleh kakak yna 
semua hasil kerja dia mmg tip top.. selain mencetak kad undangan perkahwinan, business card, Norash Idea juga menyediakan tempahan doorgift utk majlis. 
Nak tau lebih lanjut korang boleh follow dia di Facebook Norash Ideas


semua tayang kaki hahahaha dak kecik ni paling rare..x berkasut senang!! 

nampak?? hahaha..kan betui..akan jadi tumpuan ramai hehe...especially kitorang la kan..mmg pantang nampak camera haha... cun! 
saja tonggengkan gambar ni bagi korg pening kepala hahahaha!! gelak jahat disitu :p
doorgift tasbih tagging yg cute ni by  Norash Ideas
okey yang cantik manis nie haha..ank buah yna..makeup by Liyan Pages
selain daripada makeup pengantin, yna juga terima tempahan makeup untuk mak, kakak, adik, sepupu pengantin. nanti yna share dlm entry khas makeup Ju ya, ni cuci mata satu gambar dulu banyak lagi gambar lain nak share hehe :)

CikZara with her cousin ;)
shawl by Liyan Pages insya Allah coming soon liyan akan keluarkan design shawl khas utk dear customer ;) 
rotate kepala korang sendiri hahaha.. jangan marah ya... ;)

Suka beno nampak hahahaha!



family pengantin :) 
abah dengan mak :)
Cik Zara mana??? x nampak gambar beramai-ramai kan hehehe..ni haaaa dia tdo...sakan sangat main..dah petang-petang tu mmg pengsan! 
kepenatan sampai tido pon pegang telur rebus! hehe 
tengok dari jauh dulu hehehe..pulut kuning khas by  
Liyan Pages nanti yna akan share dlm entry khas pulut kuning ya. :) 


Sireh junjung ni pukui 2 pagi yna menyiapkannya... siap2 ja..
aku tinggai ja mcm tu hahaha..dorang kemas..pengsan!! 
sireh junjung jugak by Liyan best ke idokkkk hihihi. tunggu yna share dlm entry khas ya.

malam sebelum majlis kami buat rehearsal...pengantin laki..sado x?? hahaha..

maksu dia confirm nak menyelit kan! hahaha..selamba badak pakai track suit ja..selekeh betui hihi..dah dewan bawah rumah haha ;)


kitorang semua satu family mmg ada button badge ni..pakai sorang satu..cun kan?? yg kat atas ni yna punya ;) dapat2 ja yna terus snap gambar...cantik kan, pandai yna amik gambar hahaha... (angkat bakul sendiri!) uolsss kalau nak tempah mcm ni boleh order dengan Norash Ideas gak! ;)

okey uolsss yna rasa sampai sini dulu... next, yna share dalam entry part two plak ya... banyak dah gambar-gambar yg yna share ni. mekasih uolss yang sudi baca blog yna yang entah mengarut karut marut ni hehehe... semoga jumpa lagi di lain entry.. salam mesra, salam sayang daripada yna/Liyan pages.. bye2 ;)




"DO ALL THINGS WITH LOVE"